10 Juni 2011
Verandering van datum
De Rallye du Condroz-Huy was oorspronkelijk gepland tijdens hetzelfde weekend als de Rally van Cyprus, maar gezien deze laatste allicht beslissend is voor de toekenning van de IRC-titel (gezien de toekenning van dubbele punten), besloot men in Hoei uit te wijken naar 11, 12 en 13 november 2011.

De Motor Club de Huy wou immers vermijden dat de Belgische rallyfans de aanwezigheid van twee van ’s lands grootste rijders zou worden ontzegd, te weten Freddy Loix en Thierry Neuville. Skoda Import en Peugeot België-Luxemburg werken immers de Intercontinental Rally Challenge af, maar ook de Rallye du Condroz-Huy staat op hun programma. Het zou jammer zijn mocht een ongelukkig samenvallen van wedstrijddata hen verplichten om de meest populaire Belgische rally te moeten missen.

Bovendien knoopt de organisatie met de nieuwe data aan met een zekere traditie. De Rallye du Condroz-Huy vond immers meestal plaats tijdens het Allerheiligenweekend, tot de omwonenden kloegen over het feit dat ze slechts moeilijk toegang hadden tot de begraafplaatsen.

De nieuwe data zal de leden van de Motor Club de Huy echter wel verplichten om de gebouwen van het IPES, tijdens de rally gebruikt door de organisatie, snel te ontruimen. De herfstvakantie eindigt immers op zondag 13 november!