06 November 2016
Breen controleert, Matton valt aan

In totaal hebben 119 teams de start genomen van de tweede wedstrijddag. Enkele van de deelnemers in Rally2 – zij die op zaterdag hebben opgegeven – waren Ghislain de Mevius (Skoda Fabia R5), Jean Pierre Van de Wauwer (Porsche), Fred Bouvy (Porsche), Steve Fernandes (Peugeot 207 S2000) en Etienne Monfort (Peugeot 208 T16).

Craig Breen, de leider in de wedstrijd, was vanmorgen meteen wakker en realiseerde de snelste chrono in Wanzoul, de eerste proef van de dag. Maar deze eerste lus was vooral de gelegenheid voor Yves Matton (Citroën C4 WRC) om zich te laten opmerken met twee besttijden, terwijl Chris Van Woensel (Mitsubishi Lancer ex-WRC) onklopbaar was in de eerste doortocht van Goesnes-Marchin.

In de tussenstand heeft Breen zijn voorsprong op Lefebvre uitgebreid naar 26 seconden. Vincent Verschueren (Skoda Fabia R5 op 42’’7) en Xavier Bouche (Skoda Fabia R5 op 1’12”1) zijn nog altijd derde en vierde, maar binnen het bereik van Yves Matton, die slechts dertien seconden achterstand telt op de Skoda. Manu Canal is bezig aan een viersterrenprestatie en is zesde, met 26 tellen bonus op Chris Van Woensel. Kris Princen (Peugeot 208 T16), Adrian Fernemont (Ford Fiesta) en Davy Vanneste (Ford Fiesta) vervolledigen de top 10.

Net daarachter woedt de strijd tussen de Mitsubishi-rijders, met Olivier Collard die een leuke voorsprong heeft genomen op Anthony Martin en Michaël Albert. Bij de tweewielaangedreven wagens heerst Kevin Demaerschalk (DS3 R3), maar ook de uitstekende wedstrijd van Guillaume de Mevius, die de R2-klasse domineert, moet onderlijnd worden. In zijn Peugeot 208 in de kleuren van het RACB National Team heeft hij de zestiende plek algemeen in handen.