03 December 2016
De 44ste editie wordt al voorbereid
Het rapport van de 43ste editie van de Rally van de Condroz, die begin november betwist werd, is positief: op sportief vlak werd het een uitzonderlijk spectaculaire wedstrijd dankzij de kwaliteit van het veld, de strijd voor de zege en de selectiviteit van het parcours.

Het publiek tekende eens te meer present en was zelfs massaal aanwezig op de proeven in Haspengouw en de Condroz. Enkele zones waren op het randje, maar de veiligheid werd gegarandeerd en de grote meerderheid van het publiek heeft bijgedragen aan het goede verloop van de rally. Geen enkele chronorit werd onderbroken of geannuleerd door toedoen van het publiek. De enige neutralisaties kwamen er door ongevallen – zonder erg gelukkig – van deelnemers.

De sfeer was tot slot zeker en vast op de afspraak in Hoei, onder andere door de handtekeningensessie van vrijdagavond en het podium op zondagnamiddag.

De Royal Motor Club de Huy heeft dan ook beslist om de organisatie voort te zetten en is nu al aan de slag voor de 44ste editie van de Rally van de Condroz. De RMCH zal alles in het werk blijven stellen om de veiligheid voor iedereen te garanderen.

Op een gegeven moment was er sprake van om de wedstrijd te integreren in het ERC, het European Rally Championship. Dat zal uiteindelijk niet het geval zijn om vanzelfsprekende financiële redenen. Het deelnemersveld van de afgelopen jaren was ook duidelijk beter dan dat van het ERC.

Afspraak dus op 4 en 5 november 2017 voor een editie van de Rally van de Condroz die interessanter zal zijn dan ooit.

17 Février 2017