27 Augustus 2020
Nog geen beslissing genomen !
Ondanks de vele geruchten, is de beslissing om de 47e Rally van de Condroz al dan niet te annuleren nog steeds niet genomen door de Administratieve Raad van de Royal Motor Club de Huy.

De gezondheidscrisis waar we momenteel mee te maken hebben heeft een grote impact op de evenementensector, inclusief de sportevenementen, en zeker ook de organisatie van een rally die grotendeels op openbare wegen en publieke plaatsen plaatsvindt.

Uiteraard volgt de RMC Huy de evolutie van de crisis en de maatregelen die genomen worden door de verschillende instanties op de voet : gemeentelijk, provinciaal, regionaal en federaal. De RACB heeft laten weten dat voor dit soort wedstrijden een specifieke procedure moet voorgelegd worden aan de betrokken instanties. Deze procedure is momenteel nog steeds in beraad.

De Administratieve Raad wacht dus de definitieve en goedgekeurde versie van deze procedure af om de « doenbaarheid »in overweging te nemen.

De finale beslissing om al dan niet door te gaan met de organisatie zal - zo snel mogelijk - genomen worden in alle eer en geweten, rekening houdend met deze procedure, de sanitaire regels die opgelegd worden om niet alleen het publiek en de deelnemers niet in gevaar te brengen, maar ook de vele dienstverleners en vrijwilligers zonder wie deze rally niet mogelijk zou zijn, alsook het aspect van het « feestelijke » en « het groot publiek » dat deel uitmaakt van het succes van de Rally van de Condroz.

14 Septembre 2020
De laatste rechte lijn