06 November 2011
Thierry Neuville wint spectaculair de Golden Stage Rally!
In 2010 bedachten de Cypriotische automobielclub en Eurosport samen de Golden Stage Rally om het spectaculaire karakter van een rally-klassementsproef optimaal live te kunnen weergeven. Het concept is in eerste instantie promotioneel, maar het gaat wel degelijk om een “echte klassementsproef” van 19,5 km, die twee keer gereden wordt.

Het parcours is van de hand van copiloot Denis Giraudet en werd speciaal uitgestippeld om voor spannende com­petitie te zorgen, én om die zo mooi en eenvoudig mogelijk te kunnen uitzenden met gebruik van helikopterbeelden. Precies daarom volgt het roadbook overal waar mogelijk een bergflank.

De Golden Stage Rally 2011 werd gereden op zondag 6 november, daags na de aankomst van de Cyprus Rally. Bijna alle IRC-rijders namen deel en de winst ging naar… Thierry Neuville en Nicolas Gilsoul in de 207 S2000 van Peugeot België-Luxemburg. Thierry en Nicolas haalden het van de IRC-kampioen van 2010 Juho Hänninen, die ze tijdens elk van de passages wisten te verslaan.

-“Tot aan mijn vroegtijdige opgave in de Cyprus Rally was ik aan het bewijzen dat ik ook op gravel competitief kan rij­den, geeft Thierry aan. In de Golden Stage Rally wou ik die eerste demonstratie absoluut bevestigen. Mijn 207 S2000 was perfect afgesteld en ik heb dan ook alles op alles gezet om te winnen. Iedereen die dacht dat ik alleen op asfalt echt snel kon zijn, denkt er nu wel anders over!

Na de vroege opgave dit weekend, tovert deze zege toch nog een brede glimlach op alle leden van het team Peugeot België-Luxemburg.

03 Novembre 2011
Weijs forfait