12 November 2011
Persbericht

De wedstrijdleiding deelt met spijt mee dat, nadat de wagen van de deelnemer met het nummer 53 in de chronorit van Nandrin-Engis van de baan is gegaan, twee personen om het leven zijn gekomen.

Hetgaat om een man van ongeveer 50 jaar en een vrouw van 25.

Drie anderen raakten gewond, één van hen liep daarbij een schedeltrauma op en werd overgebracht naar het CHU van Luik. De twee anderen werden slechts licht geraakt.

Het ongeval gebeurde in de gemeente Villers-le-Temple, aan het kruispunt van de Rue de Clémodeau en de Rue de la Forge. Volgens getuigenissen stonden de slachtoffers in een zone die was toegelaten voor het publiek. De wagen raakte een brugreling, waarna stenen in het publiek terecht kwamen, met de eerder vermelde dramatische gevolgen.

Na het ongeval heeft de wedstrijdleiding beslist om de laatste drie klassementsproeven van de dag te annuleren.

13 Novembre 2011
Persbericht