13 November 2011
Persbericht

Naar aanleiding van de gebeurtenissen tijdens de eerste dag van de rally, werd een veiligheidsvergadering gehouden in aanwezigheid van de verantwoordelijken van de wedstrijd en de Burgemeesters van de gemeenten op wiens grondgebied de proeven zondag verreden worden.

In de eerste plaats willen ze hun diep medeleven betuigen aan de families van de slachtoffers.

Ze zijn in gedachten bij de families die families die ongerust zijn over de toestand van de gewonden en ze hopen dat hun gezondheidstoestand positief zal evolueren in de komende dagen.

Volgens de informatie die op dit moment ter kennis is gebracht van de burgemeesters door de verschillende instanties, zou het ongeval niet te wijten zijn aan een gebrek aan respect voor de veiligheidsvoorschriften zoals die bepaald werden door de ad hoc commissie van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

Uit respect voor de families van de slachtoffers, sluiten de burgemeesters zich aan bij de beslissing van hun collega van Nandrin om het gedeelte van de proef verreden op zijn grondgebied te schrappen.

De burgemeesters bevestigen hun toelating zoals die eerder werd gegeven om de wedstrijd verder door te laten gaan met respect voor de veiligheidsnormen zoals die opgelegd zijn door het Ministerie van Binnenlandse Zaken, waarbij van het publiek verwacht wordt dat de veiligheidsvoorschriften strikt opgevolgd zullen worden.

In overleg met de organisator en, zoals voorzien, herinneren de burgemeesters er iedereen aan dat het minste gebrek aan respect voor de veiligheidsnormen de onmiddellijke annulering van de betreffende klassementsproeven tot gevolg zal hebben.

Alexis Housiaux (Huy), Pol Guillaume (Braives), Luc Gustin (Burdinne) Eric Hautphenne (Héron), Jules Lambrette (Modave), Joseph Nandrin (Nandrin), Claude Parmentier (Wanze).

12 Novembre 2011
Persbericht