21 Juin 2011
Jean-Francois Elst   CONDROZ 1998
Jaargang 1998
“Dat jaar wist ik de wedstrijd te winnen in het gezelschap van lokale held Renaud Verreydt. Met de Subaru Impreza Winfield hadden we een grote voorsprong bijeen weten te rijden, maar toch hadden we aan het eind van de wedstrijd heel wat stress. Dat was dat beruchte moment, dat iedereen zich allicht nog herinnert, waarop mijn controleboekje per ongeluk onder mijn stoeltje glijdt en ik er niet in slaag om het terug te nemen. We staan in Tihange, op enkele meter van het podium en het hele team hoort over dat beruchte boekje en weet niet wat er gebeurt. Ik kan je nog niet voor de helft omschrijven hoe groot de adrenalinestoot was tot we een oplossing vonden om dat boekje vanonder die stoel te halen. Het feest dat na de rally volgde is ook één van mijn beste herinneringen. Het waren de hoogdagen van de rallysport, met ongelooflijke bolies, sigarettensponsors en een onnavolgbaar enthousiast publiek! Ik was net voor de tweede keer vader geworden en maandagnamiddag werd ik door mijn echtgenote op het matje geroepen. Ik was nog steeds niet in het moederhuis geweest! Maar een eerste overwinning in de Condroz, dat moet je toch vieren, niet?