14 September 2020
De laatste rechte lijn
De definitieve beslissing is nog niet genomen, maar de Royal Motor Club de Huy spreekt al haar contacten aan om de organisatie van deze wedstrijd te kunnen bevestigen.

Zich terdege bewust van haar verantwoordelijkheden, wil de Administratieve Raad van de Club zich niet lanceren in een project dat niet alle lopende veiligheidsmaatregelen zou kunnen respecteren zonder daarbij te raken aan het DNA van de Rally van de Condroz: het spektakel, de sport en de sfeer.

Daarom zijn de adviezen van de burgemeesters van de gemeenten die worden doorkruist, maar ook die van de medeorganisatoren en de verschillende betrokken diensten essentieel. Of dat nu regionaal, provinciaal of gemeentelijk is, de wil om mee te doen is er zeker.

Het spreekt voor zich dat de vorm van het evenement wel zal veranderen opdat de organisatie de procedure die door de RACB werd opgesteld foutloos zou kunnen respecteren, alsook de verschillende veiligheidsmaatregelen van de diverse bevoegde instanties. De 47e editie van de Rally van de Condroz zou dus eventueel kunnen plaatsvinden op één dag, enkel zaterdag, met 4 klassementsproeven die 4 keer afgelegd moeten worden.

RCMH weet dat het belangrijk is dat er zo snel mogelijk een beslissing wordt genomen, om dit alles te kunnen plannen. Daar wordt aan gewerkt !

16 Septembre 2020