KP 2: Renaud Verreydt is van de baan gegaan en met zijn BMW M3 tegen een paal geschoven. Jammer genoeg vatte de wagen daarna vuur en de bolide werd definitief uitgeschakeld. Omdat de elektriciteitspaal dreigde om te vallen werd de chronorit logischerwijs geneutraliseerd.
KP 4: David Bonjean, op dat moment knap tweede, verliest 4 minuten door een lekke band. Cédric Cherain, foutloos vanaf de start, neemt zo de tweede plaats over.
Het ritme ligt deze ochtend bijzonder hoog, zeker voor de buitenlanders die met de moeilijkheden van de wedstrijd worden geconfronteerd. Quentin Gilbert en Renaud Jamoul waren als een raket vertrokken, maar gaan met hun Citroën DS3 van de baan. De auto eindigt op zijn dak. De rijders zijn ongedeerd, maar de KP wordt gedurende 25 minuten stilgelegd.
Bertrand Grooten krijgt zijn Citroën Xsara steeds beter onder de knie en neemt de tweede plaats over, met twee tienden van een seconde voorsprong op Cédric Cherain.
KP 5: Lionel Hansen gaat in de fout met zijn Peugeot 307 WRC. “Het lag er gladder dan we hadden gedacht. Vooraan raakten we een boom, waardoor de achterkant in de struiken terecht kwam. Het wiel moest worden vervangen, het kost ons minstens tien minuten.”
Sébastien Loeb is met het goede been uit bed gestapt! Vanaf de eerste proef in Engis smeert de negenvoudige wereldkampioen de concurrentie één seconde per kilometer aan de broek. “Het parcours is niet eenvoudig, de verschillen in het asfalt soms verrassend”, legt Loeb uit. “Toch houden we een goed ritme aan, want deze DS3 WRC is een wagen die je wat geweld moet aandoen. Het is geen wagen om rustig rond te rijden.” Na zijn reeks scratches leidt Loeb met 56 tellen voorsprong op Grooten en al een minuut op Cherain. Dominique Jullien is vierde op vijf seconden van het podium.
Keywords :