Wat het parcours betreft, daar hebben de verantwoordelijken goed werk geleverd en aan het roadbook wordt de laatste hand gelegd. Iedereen zal op beide wedstrijd dagen vroeg uit de veren moeten. De deelnemer kijken aan tegen 240 km aan gechronometreerde trajecten, verdeeld in 11 verschillende klassementsproeven, die tweemaal dienen gereden te worden. Op zaterdag beginnen we de dag met een nieuwe proef: Anthisnes. Het is een klassementsproef die eigenlijk twee jaar geleden werd gereden, maar die deze keer in omgekeerde richting wordt afgelegd. De eerste helft van de zaterdag lus wordt vervolgd met Ombret-Strée, identiek aan 2014 en Tinlot-Terwagne, een proef die ietwat werd aangepast aangezien ze niet meer door Modave passeert.
Na een doortocht op het podium in Hoei vertrekken de wagens opnieuw voor de tweede helft van de lus, met drie proeven: Marchin-Perwez, met 22 km de langste en gereden in de omgekeerde richting van 2014, Forseilles, helemaal nieuw, en Wanzoul, identiek aan verleden jaar maar enkel met het stuk van de “showproef” er uit geknipt.
De overlevenden zullen op zondag achtereenvolgens Ben-Ahin en Wanze aandoen, beide proeven identiek aan het parcours van verleden jaar. De tweede helft van de lus bevat drie proeven met Lavoir, identiek, Villers-Le-Bouillet, met een onuitgegeven traject dat ophoudt net achter de befaamde “jump” en Amay-Bodegnée, gereden in de richting van de afdaling en met een gewijzigd stuk aan de start.
Om redenen van veiligheid en financiering, hebben de organisatoren een nieuw controlesysteem opgezet voor de toegang tot de klassementsproeven. Het budget dat de organisatie nodig heeft om dergelijke wedstrijd op poten te zetten, kan niet worden gerealiseerd zonder de hulp van het publiek en de toegangsgelden. Het is nu een gespecialiseerde firma die deze zaken zal waarnemen. Anders gezegd, in tegenstelling tot vroeger is de kans dat er gecontroleerd wordt op de toegang van de lange proeven, veel groter. U kan dus beter voorbereid zijn en de tickets aankopen aan voordeeltarief op de officiële website van de rally: www.condrozrally.be. Het zal makkelijker zijn, en beter … voor uw portefeuille. De prijzen zijn onveranderd gebleven. Net als in 2014 betaalt u 8€ per klassementsproef en 25€ voor een weekendpas.
De Motor Club de Huy, de organisator van deze 42ste editie van de Condroz Rally, heeft er alles aan gedaan opdat iedereen het verloop van deze wedstrijd kan volgen. Alle sociale media zullen van de partij zijn. Hierbij een kort overzicht van alle middelen die door de verantwoordelijken ter beschikking worden gesteld opdat u uw passie ten volle zou kunnen beleven: Facebook via het adres www.facebook.com/condrozrally, Twitter via www.twitter.com/condrozrally, hashtag #RCDZ, de website: www.condrozrally.be of, beter nog www.condrozrally.be/follow om alle laatste nieuwtjes te rapen die op alle sociale media worden verzameld. Dat alles kan u natuurlijk raadplegen via uw smartphone op mobile.condrozrally.be. Tenslotte is er nog een nieuwigheid tegenover 2014: er komt een Web Radio die u zal toelaten het verloop van de wedstrijd van dichtbij te volgen. Voor de pers zullen de accreditaties enkel en alleen online verzorgd worden via de site www.condrozrally.be. De aanvraagformulieren zullen vanaf het einde van deze maand ter beschikking staan…
Keywords :
condroz 2015, Persbericht