17 Augustus 2021  -  Condroz Rally
Het gaat de goede richting uit

De Royal Motor Club van Huy doet er alles aan om de47e editie van de Rally van de Condroz-Huy in goede banen te leiden. Ondanks de gezondheidscrisis, ondanks het overhoop gooien van de kalender en ondanks het gebrek aan perspectieven door de beperkingen die aan deze crisis gelinkt zijn, heeft de RCMH een parcours bevestigd dat zowel publiek als deelnemers zal weten te bekoren.

De Rally van de Condroz-Huy die voorzien is op de gebruikelijke datum, begin november (5-7), zal deze keer niet de laatste manche zijn van het Belgian Rally Championship (BRC). Maar dat neemt niet weg dat de belangrijkste spelers van het kampioenschap en uiteraard tal van Belgische teams deze manche niet willen missen. De wedstrijd is gespreid over twee dagen, met niet minder dan 9 gechronometreerde etappes die twee keer moeten afgelegd worden, dus 18 klassementsproeven met een totaal van ongeveer 200 km. De Rally van de Condroz maakt ook deel uit van de FIA European Rally Trophy (ERT), een heuse erkenning van de waarde van deze rally op internationaal vlak.

Alles is in het werk gesteld om rekening te kunnen houden met de geldende veiligheidsvoorschriften die zouden kunnen in voege zijn op het moment van de rally. Dat is de reden waarom de verkoop van de tickets - noodzakelijkerwijs online dit jaar - pas vanaf 1 oktober zal geactiveerd worden. Er moeten ook nog beslissingen genomen worden met betrekking tot het assistentiepark en de gebruikelijke tent.

Afspraak op 6 en 7 november in de streek van Huy voor dit prachtige sportieve festijn. Meer informatie volgt later.

Condroz Rally   08 Mars 2021
Royal Motor Club de Huy
Deces de Jacky Thibaut
Condroz Rally   29 Septembre 2021
Info Deelnemers - Inschrijvingen !